2023年6月28日 星期三

一件舊物的回憶...

隨著時代的變遷,有很多舊事舊物都成了過去...早前聽講有內地遊客,專程去些賣舊物的檔攤,尋尋一些舊款相機,相信是我們俗稱的傻瓜機...話拍出來的照片,很有一種獨特感覺!!!!其實這些相機只不過是舊款,並不是什麼久遠的文物,可想而知科技這東西可以變化得很快...

今次我主要講的回憶物就是傳真機,每次見到傳真機都會令我想起一些往事,記得剛剛開始畫插圖的時候(年紀尚小),會將自己的畫作寄去一些出版社期望得到回音...當時的年代,兒童刊物並不多,能找到一間就要好好把握,每次寄出的畫稿都會用心整理,那時沒有電腦上色,所有畫稿都是徒手畫,徒手上色...等了好一些時間,突然收到出版社寄來的回音,當然滿心歡喜走去見見,當時出版社見過我其他的畫作,話可以給我試試,但問我有沒有傳真機?!!那時的我當然沒有,而傳真機的作用在於改稿方面,若有錯漏都可以知道怎樣修改!!!可能就因為沒有傳真機,這次機會就錯失了...

後來有另一份兒童刊物給我機會,很好有個屬於自己的專欄,雖然我仍然沒有傳真機,但可以在街外的店舖傳真給出版社,還記得當時傳真一次就要收取5元費用,而這間出版社亦相當遷就我,看過一次,修改一次就OK...以這形式都畫了兩、三年...

直到現在,森伯都沒有過屬於自己的傳真機,因為時代改變,小型的掃描器加電郵已經可以代替傳真機...若然去到今時今日,手機影相加whatsapp已經辦到,沒有過去就沒有現在,過去一切就成了現在的回憶...

相片:是公司的舊器材,傳真機已經不需用了~~

32 則留言:

  1. 回覆
    1. 現在的科技,隔幾年都有可能唔同晒!!

      刪除
  2. 這就証明森哥比我年青多了,我初入行當文職的時候,第一件事就是要學懂用Telex,兩年後公司才轉用Fax機,據說當時我公司是全港首批引入Fax機的公司,部機有一部洗衣機咁大,但真的很方便。

    回覆刪除
    回覆
    1. 都唔一定,可能森伯遲出來做事……至於你講的Telex也不知是什麼!而傳真機的最雛形有部洗衣機咁大……那就很誇張,想也想不到如此大部!!不過時代不斷進步,很多東西都不同了!

      刪除
    2. Telex是最早期的文字通訊工具,由於通訊費用昂貴,所以是打入代號的,以字數計費,內容會製作出一條打孔的資料紙帶上,也許博物館仍有得睇。

      刪除
    3. 入公司早期找文件,有見過Telex,上面的英文大多是簡寫,唔講都唔記得了

      刪除
    4. peace兄:
      Telex這個真的不認識,使用時要打入代碼?!相信我見到也不懂用——

      反而打字機還見到,到我出來工作已是個人電腦年代,現在打得流暢的倉頡輸入法,也是由初入行時學的,謝謝peace的資料補充……

      刪除
    5. 發兄:
      印象中未見過Telex,現在可以在網絡上找找……

      刪除
  3. 小小年紀就完成夢想,朝目標發展個人喜愛嘅事業,做小老闆,年青有為,森哥一定有好多做生意嘅寶貴經驗,同大家分享吓。我就食唔少小老闆炸紫菜,想以名補名都做唔到小老闆,拍馬難追,相形見絀。
    寫字樓必須打字機、傳真機、影印機才可將文件內外互通,寫字樓枱有 IN-OUT Tray,文員負責每天收發傳真影印派送文件嘅繁重工作,用紙量勁多。好快就有公司內部聯網用電郵互相通訊。然後有互聯網絡更便捷。
    唔知未有傳真機前嘅古舊年代,靠寄信/打電報有幾漏氣呢?同固網電話/無線電話一樣,慨歎每進一步都大大影響人類生活習慣,唔知高智慧外星人嘅通訊會係咩形式呢?
    我都有部電腦打印機、影印機、傳真機3合一。
    人腦植入晶片,諗吓就得,唔驚偷/跌手機,不過,被人hack入人腦後果都好大鑊。

    回覆刪除
    回覆
    1. 邊算夢想,比夢想還有一段距離……做小老闆都冇可能,除非日後有機會做自顧人士,乜都一腳踢做晒!咪咁誇,森伯只係小小老人家,要分享只得咁多!!

      你講得好啱,這互聯網年代真係慳返好多紙張,早前都有人來運送紙來工作地方,現在都少了,電子傳送唔需要浪費太多紙……

      想想未有傳真機時,應該用郵遞方式,或派人遞交等等
      之前好興三合一的打印機,都想買一部,但在家裡很少用到若留到現在,可能得個擺字!!

      晶片植入贈袋,邊個肯咁做?!以森伯有生之年都應該唔會!!

      刪除
    2. 森哥比當小老闆嘅更遠大夢想係咩?
      眼見傳真機將近煙消雲散,電話變走我腕上手錶,科技為人類帶來巨大轉變,其中,AI發展也來勢洶洶,還是兇兇呢!好處可幫輕人腦工作,壞處搶走我哋職位。
      去年,科羅拉多州博覽會的藝術競賽項目上,參賽者艾倫(Jason Allen)使用Midjourney 創作的「太空歌劇院」贏得了數位藝術組別的冠軍,引起軒然大波。一時,AI生成畫作能不能算作藝術、使用AI生成畫作對陣藝術家原創作品是否算是作弊等的問題,引起議論紛紛。
      捉緊最先進科技,森哥可以省力火速 『一腳踢做晒』,當插畫師搭上AI咪等同一間幾個人嘅公司,呢個可能係插畫界未來新形式。醫生都用AI睇片去篩查癌症。要採用咩態度?抗拒/接納?情況如同某國壓制中國發展,還是像發展中國家如中東、東盟擁抱中國大腿共同賺錢。
      喺44項高科技領域中,中國已取得37項(85%)領先優勢,美國只剩7項領先,日本1項都無。事實係壓不住聰明加勤勞嘅中國人,只會傷到自己。

      刪除
    3. 夢想梗係憑慳得一毫得一毫,儲夠錢退休,安享晚年喇!😀

      人類期盼自己擁有越高的科技越好,但相對人力減少,將來好多工種都可以被AI 取代,早前有話國內已試行無人駕駛的士,若然成功,將來的司機就會漸漸被取代,今年國內的畢業生畢業後,他們最希望就係……搵到一份工……十分矛盾!!

      藝術無分人創作或AI生成,有人欣賞就係好作品,不過,有可能將來真人的真跡會有價值,皆因人人憑AI都可以成為藝術家!!

      刪除
    4. 森哥退休後點打發時間?會因興趣繼續畫?咁退唔退都係一樣?有工作有賺錢有意義充實人生唔空虚更快樂。退休未必安享!
      大多數國家出生率低過1,AI 和機械人係國家重點發展大策略。唔會鬧人荒都無外勞可輸入。
      無藥駕、酒駕、病駕、長時間工作攰駕、老人駕、魯莽駕交通意外,又慳翻大筆司機工資,仲可壓低汽車保險費,係咪車費可降低? 另外,唔會有太大通脹壓力要時時加車費。畢業生都唔想做司機咁單調刻板,要有得用腦嘅工作。
      盲選作品無種族歧視包括AI。
      低層工種有機器電腦取諦,國家同人類都要全力朝向高新技術發展,令人類世界發展加速邁進。
      個報告話中國領先咁多新科技領域,這説明中國行啱條路,反而,惡霸只會打壓他國,阻慢世界向前發展,係注定失敗,反映霸主衰落中,也説明民主產生兩黨激鬥,治國焦點唔係搞好國家與世界,唔係世上最好政治制度。
      中國治理概念係大家齊齊發展富足有飯食,大家和平融合安居樂業唔打扙,同惡霸完全相反,當然無法合作,各小國唔選邊站就係牆頭草。

      刪除
    5. 暫時未諗,做好當前先喇!
      科技比人類進步得更快,若然將來取代人類的工作,問題就大……不過應該這幾年內都未會發生……

      都想知一爺小時在什麼家庭環境長大?!發覺時下的家庭十居其七都係反中思想,只是唔同程度而已……子女本來是白紙,每天都受著家長的「洗腦」,唔駛問大個變成點都可想而知!!

      各小國做牆邊草,想繼續困在經濟的不景氣中,就繼續做牆邊草,每個國家,包括中國大陸都要尋求多些經濟出路,想走出低迷的景況,真係要互惠互利,大家合作才是!!

      刪除
    6. 反中……
      咁森哥要歧視我,因為我阿爸喺廣州走日本仔隻身黎到香港,係大陸仔。我阿媽係一腳牛屎未讀過書嘅新界鄉下妹。我係徙置區長大嘅窮等人。
      歧視千百種:大陸仔、舊時新移民、鄉下妹、文盲、窮人、出身低賤、醜樣、矮仔、英文差(面對鬼佬)…都同我扯上關係。哈哈!咁森哥背境?溝通咁耐都未知,不過,森哥都係一貫隱匿避開,其實我又無咩好奇心想知,知道咗又無得益。
      我係半個大陸仔,反中即係反阿爸,同反自己上半身(生),自己睇低自己,咁咪痴線囉!…
      又唔係畀共產黨抄家嘅有錢家族咁成仇人。又唔係打敗扙走佬去台灣嘅國民黨。
      你都知我工作上會同各國交手,如果背後祖國強大,好似D人會仰望美國人、日本人咁仰望好叻嘅中國人,知我厲害唔敢亂黎,浪費我時間去反攻,落佢哋面後才乖乖正常。所以,我嘅出身、經歷都令我希望中國富強,畀人有高人一等型象, GDP世界第一,軍力世界第一,高科技世界第一,體育運動世界第一…中國好有利華人,無必要損害自己利益。

      刪除
    7. 你諗多咗,冇人有歧視,只不過覺得你不是反中,而是反美,想想你的家庭背景有冇左右到你的思想和諗法……

      相信身邊有百分之七十的人都係仇中仇共,但自過去幾年很多人都夢醒,要改變人想法不易,根深蒂固,很多人都由細到大都係受家庭因素對國家的睇法!!當然每個人都可以有自己睇法,不會受人影響!!
      幸好,在這裡寫博又遇到的博友也不是仇中人士!

      刪除
    8. 我都同你講過以前係崇美,係近年惡霸都唔再扮君子,欺凌中國及他國到咁明顯才轉態。

      刪除
    9. 係近呢幾年某國越做越出,扮都費事扮,明玩針對你又奈我乜何呢!!!!真係想講句:不知所謂!!!!

      刪除

    10. 作孽太多畀天收。
      美日創新力弱化,人才好似走晒去中國,走下坡中。

      刪除
    11. 哈哈,你又知人哋作孽太多……
      家陣的經濟大環境,個個都走下坡,冇個國家能獨善其身……

      刪除
  4. 以前公司, Fax 機一定會有! (∩▽∩)

    回覆刪除
    回覆
    1. 早前傳真機真的是辦公室常有的設備,但家庭就未必要……

      刪除
  5. 是的,八十年代傳真機是最常見的辦公室用機器。到九十年代中期開始個人電腦普及、後來更出現「電子郵箱」、可以用「電郵」之後,傳真機就真的被淘汰了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 對呀,時代不同,很多的舊物都被新東西取代,個人電腦的出現,真的革命性取代了多樣的舊有模式,相信牛兄現在畫稿也電子化了,我通常畫完線稿就在軟件上色……

      刪除
    2. 不過老牛還是守舊,仍然是用油性筆在紙上畫,沒有「電子化」,因為是老習慣、不想改(其實是怕接受新事物)。

      刪除
    3. 每個插圖師都有自己風格,所用的畫畫工具都有不同,都是看自己的畫畫習慣,因為我本身的畫大都要填色,用電腦軟件上色比較鮮明……

      刪除
  6. 以前公司有BINDING MACHINE, 記得打窿竟然打錯了另一邊,左右對調,真糟糕。

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果一些設備要人手操作,難免會有錯漏的地方,所以有時科技進步,也可以減低出錯風險!

      刪除
  7. 我到而家都仲係會keep住每晚攞Discman聽歌,風雨不改。

    回覆刪除
    回覆
    1. 講開又講,我部discman仲聽得,幾襟用,反而CD機聽幾年就壞……
      現在,我多了用手機聽歌……

      刪除
  8. 記得姐姐以前的公司有一座蘭克斯諾影印機,是蘭克斯諾公司送給各大公司長期免費試用的。姐姐叫我拿些東西去給她影,我就湊趣拿些手抄的歌詞去給她玩玩。
    現在的手機比電腦更方便,傳送影音瞬間即達,科技一日千里,所以大東電報局一早就摺埋了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 以前的影印機,或傳真機真的是大公司才有,普通的家庭又很少有這些文儀設備,現在就多了人居家工作,所以這些文儀設備都趨向輕巧化,現在智能手機都越出越多功能,所以也幫輕很多文書傳遞的工作...現今科技的進步,舊有很多東西也要退役!!!!

      刪除