2023年5月24日 星期三

又係佢!!

呢間航空公司間唔中就見報,而且每次都係話題之作,諗諗下只是一間航空公司,發覺幾多嘢都關佢事,先有黑暴事件關佢事,covid又關佢事,政府補貼一定關佢事喇……要數都唔少,今次就搞單歧視內地客的事件,以前細個睇一些航空公司廣告,都會睇到班機倉人員個個笑面迎人,很有專業的服務水準,空姐畀人感覺係高級,有禮,無論幾麻煩的乘客都以笑相待……印象是美,而事實又是另一回事,只要匿埋休息室,即刻變八婆講事非……弊就弊在被人影到兼聽到……今次正題係歧視內地客不懂英語,其實呢種歧視最憨居,若然果位空姐都係華人,咁就炒魷都無話可說……

而事實好多中國人華人都有種貶低自己民族的陋習,西人、西方、西話永遠都係高高在上,你哋唔識英語就要冇氈用,只要你講普通話就唔係人話……其實呢幾位空姐以語言來作歧視,只顯得她們的幼稚,這都正正之前講過的巨嬰年代,只要思想成熟一點也不會有這種思維和行為!

圖片來自網上,再加以整理

33 則留言:

  1. 回覆
    1. 今鋪佢真係...做埋,做埋,時辰就到!!!!!!!

      刪除
  2. 大公司人多自然是非多。
    呢個係個人道德問題唔關公司事,又會發酵到咁大,掀然巨波,搞到個CEO都要再三道歉同炒人。我覺得個CEO管理係有不足之處。
    幾拾年前真係識英文就吃香D,因為英語人擁有世界最多財富,現實功利社會當然要靠向衣食父母啦!可惜呢個唔醒目空姐『遲大到』,世界早已變,國泰有6成利潤來自大陸,邊個係大金主都唔知,個CEO應該依比例多聘用國內空姐飛國內線啦!同聲同氣係親切啲。
    我都試過畀人歧視,有次,個老白男一嚟到就用不屑口吻話我呢個唔識嘢嘅唐人坐錯機位,我無錯當然唔起身讓位啦!我係有教養嘅斯文人亦都唔同呢個少搭飛機嘅鬼佬一般見識,我『駛佢』自己揾空姐過來搞掂,查票後佢頭耷耷坐翻低喺我前面。
    另一次,我首次到好巨大嘅芝加哥機場問咨詢處機埸酒店點行,個女人唔答我,我諗再問佢都唔答,揾其他人問仲會快啲,説時遲那時快,幸好我一眼關七立即覺察到個床嘅指示燈,明燈引路下,靠自己無再問人行咗約10分鐘,喺不見天日隧道內兜兜轉轉順利抵達。後來要喺個機場轉機才知真的很巨,有5個 terminals,你要坐附設鐵路由國際站樓去國內站樓。好在機場酒店就喺最近國際站樓唔使我揾餐C。

    回覆刪除
    回覆
    1. 一爺的回覆仲長過我篇blog...

      雖然感覺係個人的道德操守問題,但她們身處的工作環境裡,就完全唔見得有好的一面,CEO都要負責,唔出事也不會整頓間公司的風氣~~~

      其實有時感覺好古怪,兩個華人都要用英語交談!!!在公司裡的員工都慣常用英語電郵,但絕大多數係華人,用英語回答感到異常奇怪,所以我會用返中文回覆,你可以話森伯識的"雞腸"有限,都係既~~~XXXD

      事實世界不斷在變,無論果班人有幾戀殖都好,現實就是現實,出來打工不是遊戲,正正經經做好工作上的本份才是醒目之人...

      聽你的經歷擺明個洋人歧視你,好采一爺見慣大場面,處變不驚仲冷靜地作出糾正,但畀著好多人怕事,又會照畀個洋人點...真理在自己那邊就毋須太怕事,據理力爭拗到底!!!!

      對於一個陌生地方,問下人都平常,唔會走錯太多冤枉路,有時去到百貨公司想買一件東西,都會問問費時周圍搵,相信我去到外地都會問人路的多,唔敢亂竄入不見天日隧道內,到時突然有班車衝入就瓜得喇...唔似一爺眼仔碌碌周圍望指示牌!!!!你好勇!!!

      有時唔怪得常常聽人講:讀萬卷書不如行萬里路,見識吓國際大機場都係體驗之一,相當有趣!!!!!!!!

      刪除
    2. 夠長才能清晰表達親身故仔。
      讀書同工作慣用英文,我打英快中好多倍,少用會執筆忘字,工作繁忙邊夠時間慢慢砌字,我兩樣都係半桶水,文件上我揀英文,講嘢就用中文,明白?唔係抗中、演嘢、扮上菜。中學後一日內書寫中文最多果日係會考中文科,小學當然係罰抄啦!
      我要教訓個自視過高嘅笨蛋,等佢唔好再歧視唐人。
      工作上慣咗同鬼佬爭拗嘅文化,有理就唔驚,愈駁啲鬼愈尊重你嘅實力,所以,成日同森哥拗係職業病,請見諒。
      行人隧道碰見有轆嘅只得旅行喼,車禍都無礙啦!反而機場內會為老人代步電動車仔飛馳。窮人環境所迫,邁出人生第一步後回看又無咩大不了,練大膽,有自信,不怕面對困難,生活更開心。
      有冇睇空姐工會陰陽怪氣嘅發文,無認錯和道歉,行為似足無賴某國,外國勢力專揀呢D有勢力嘅大工會入侵,利用佢破壞人哋政權。

      刪除
    3. 咁你煲電話粥的時候,最低時間要唔要三、四個鐘才收線呢?!!哈哈哈

      好多人都係打英語快過中文,中文的輸入法仲要經個腦諗一諗,只要打慣英文都好快上手...

      英文好怕文法會錯,鬥好耐才可完成,對目不識丁的森伯來講都算勉強可以~~~~~

      咁你都算為華人爭返少少光,同森伯拗就叫職業病?!!你做咩職業要同人拗?!!

      人越大年紀,好多事都變大膽起來,以前細時好怕羞,當人漸大講野都夠膽了,有何不妥都總會出聲,因為你唔出聲人家又點知你覺得唔妥...問路,買了次貨要換,個人不適...呢啲冇得啞忍!!!

      很多人都認為工會的所謂道歉發文,冇咩悔意,講到不三不四...始終回歸了咁多年,仲戀殖來做什麼,活在當下積極面前才是上上策~~~~

      雖然森伯又唔知呢類工會有冇外國勢力參予,但呢幾年都覺得佢哋的嫌疑都唔少,專搞破壞,製造分化.......

      刪除
    4. 我係老咗才咁長氣。
      啲鬼好無賴,要拗贏工作才順利。
      巴黎名店都請咗好多國語人招呼貴客啦!咁大間公司都唔識做。

      刪除
    5. 老咗先長氣...都屬正常,通常老人家比較嘮叨~~~~
      咁你的英文咪好醒,唔單止可以講,仲可以幫啲鬼佬拗喎??!!
      世界各地很多遊客區,名店區都已經長駐普通話售貨員,只係呢間航空公司唔知活在咩年代啫!!!!

      刪除
    6. 揾吃喎!係馬死落地行,聽入耳、講出口、勇認錯、即修正,腳踏實地,同一個字錯完又錯、改完又改咪記得囉,日子有功,我啲普通話都係咁練翻黎。不過,出咗我工作範圍當堂弱曬。每周同某個客電話例會,佢想加入電子人,我話書讀到基本電子,寫得但口語就麻,一試便知龍與鳳,聽得明,即時翻譯唔出,最終作罷。

      係好多拗撬架。喺收購某品牌時,間美國公司喺三地設有工廠生產產品,其中之一係墨西哥,我哋仲要跟該品牌嘅生產品開發流程黎做。
      我正處理一個南美洲市場嘅新產品 (即係中國廠搶咗墨西哥廠工作),因為係首次由中國厰生產,個流程最終簽批放行可生產者要由最熟悉嘅墨西哥廠頭頭把關。當全部工作已完成,我咪準備晒文件畀佢批准我生產囉,點知個墨西哥佬話我無檢查到西班牙文版說明書,所以,不予以放行,我知佢全心報復玩嘢,其實,我可以同佢拗係以英文版為準,美國廠都係咁做,不過,我呢次反應唔同,我即刻 詐詐諦發電郵(報吋)畀南美洲營業部同事, 表面上彙報工作進度,我話全部工作已完成,英文版說明書己檢查正確無誤,按照某人(指名道姓)話 我只差西班牙語說明書仲未檢查。巧妙偷偷發文第二日,個墨西哥厰頭已乖乖簽批,我知道營業部同事走咗去用西班牙話鬧鬼佢。今次我借力打力, 早知用蠻力拗餐C係無用,腦筋急轉彎,用營業部方式去解決呢個工程部問題係最快搞掂,我就算碰上奇難雜症,要智取,工作才無甩期能順利完成。動腦筋,工作都可以好有趣。

      刪除
    7. 出來做事,最緊要懂得隨機應變……

      刪除
  3. 在航機上同是華人,客人和空姐之間,說粵語或是普通話就得了,為何硬是非要說英語不可 ! 如果這是航班上的規距,並嘲笑客人的英語差勁,那當然是一種嚴重的歧視事件。
    但如果只是客人崇洋,又偏偏說的英語不夠精準,這樣被空姐回窒,並拒絕要求,那就是活該,怪不得人。
    過去我在機上都是與華人空服人員說粵語,或是華語,都很愉快 ! 只有在 “斯里蘭卡” 的機上,不得不說英語吧了。
    我對香港過去的地勤、和機組的空服人員,都很有好感。

    回覆刪除
    回覆
    1. 當然實際情況就只有當事人最清楚,其他人只能夠推測他們當時的情景...但相信事件能發酵到這個地步,都應該有一定程度的不公平之處,而最離譜就是不能用英語來講出要求,或講錯了英語,就得不到應有的物件...都有點匪夷所思,如果當時是我,必會用中文跟她們拗到底...

      每件事都可以看出兩面,事件可以看出這間航空公司仍然有很多不足之處,機組人員的應變能力,靈活變通的處事手法統統都不合格,要看日後有否改進~~~~

      當然喇,不能以一竹杆辦一船人,各行各業都有枯枝!!!!

      刪除
    2. 我從來沒有乘搭過國泰的航班,因為她久不久便出現故障 !
      報名跟圑若是有得揀:國泰、港龍。我寧可付費多一點,每次都選擇乘搭港龍。後來聽聞 “國泰”成功收購了港龍,我就有些失望。
      自從19年黑暴事件發生之後,國泰的機組人員有參與罷工,和反政府。實在令人反感。如果說目前的事件,空服人員有歧視大陸人的成份,我不敢說沒有。
      可是那些大陸乘客,在不懂粵語之下,既然面對著的都是華人空姐,為何不說普通話呢 ? 又是不是歧視自已國家的語言呢 ?

      刪除
    3. 你講得對,自從一九年至今,呢間航空公司不停有反政府的行徑,所以冇咩好印象,甚至正如你講,令人反感……有人提起才記得現在有空姐歧視普通話乘客,疫情期間有空少散播新冠,搞到新一大波疫情,之後仲要上庭,對香港人無一樣有建樹,一有得攞補貼就有得攞,平時就反政府……

      呢間公司有種戀殖風氣,大陸人根本非她目標顧客,所以講明英語係公司的主要語言。其實做得本地及國內的生意都冇咩可能唔做好普通話及廣東話……

      佢哋呢班人唔當自己係中國人當自己係「西」人!

      刪除
    4. 這是自從清朝被 “八國聯軍”入侵攻打以來,人們受遏制而自卑的結果。尤其是住在殖民地多年,都沾沾自喜地當西人是阿媽和阿爸,養成了崇洋媚外的心態。

      刪除
    5. 其實崇洋媚外都有很多亞洲地方也會,日本人可能更甚,對有些人來講,能操一口英語即係見到頭有光環,很多父母級的人仲好艷羡滿口英語可以辣辣聲,所以很多父母都要送子女到外國升學……

      刪除
    6. 新加坡是一個獨立而不畏強權的國家,他們很奇怪我們港人見到洋人都是卑躬屈膝,一副洋奴的樣子。
      英文說得好是方便溝通,新加坡都流行說英語。

      刪除
    7. 新加坡的人民比較多唔同種族,可能大眾都以英語行先溝通會來得方便,亞洲人多崇歐美洋人,感覺白人高人一等,而英語又係國際語言,能懂英語便可與外國接軌,其實諗深一層,人人生來應該平等,我有我的生活模式,又何須踩低自己來抬高別人……

      刪除
  4. 我已上網再看這段事件,原來機上是使用粵語廣播的,並無不准說華語,那麼,那些內地乘客為什麼硬是要說英語呢 ?
    同是華人,為何還要動腦筋說洋話 ? 這些內地客人分明是要逞強 ! 這不是溝通之道。


    回覆刪除
    回覆
    1. 據我所了解是因她們是用粵語廣播,但國內人未必個個會懂得聽粵語...其後更被這幾名空姐講了句,他們不懂聽"人"話!!她們冇得抵賴,有了錄音...

      正所謂有句說話講:顧客永遠是對的,無論顧客怎樣逞強也好,醒目的人便會知她們想要什麼?!事後更冇咩必要取笑乘客!!貼錢買埋取笑?!!

      刪除
    2. 如果機倉上並沒有要求客人說英語,若不懂粵語的話,大可以說普通話,甚至家鄉話,卻偏偏說著不在行的英語去要求物件,這樣就給沒有修養的空姐在背後訕笑了 !
      我覺得兩方面都有不對的地方。

      刪除
    3. 關於某客人不諳英語而強說英語的事情,網上有解說該客人應該不是華人,其母語也非英語而是他國語言﹙例如印度語﹚,所以該客人才會勉強以英語開口。
      我也有經驗面對一貌似南亞的女士,當時在輪候看街症,她以簡單英語再出示一覆診紙向詢問地點,我以英語多番解釋,她仍一面茫然,後來我才醒覺英文也非她母語,所以改以英文單字和手勢,才勉強完成溝通。

      刪除
    4. 我個人意見認為,無論那個乘客是甚麼種族,無論他用甚麼語言,無論他表達得如何差勁,關鍵是,空姐們「已經明白」到他的意思是要一張毛氈(從 "If you cannot speak blanket in English, you cannot have it" 這句可以得知她們是明白的),為什麼還要為難別人?

      刪除
    5. 新一派已經染黃了的空服人員,有幾多個能夠敬業樂業的呢 ? 否則在19年也不會搞罷工啦。
      既然說差勁英語的是外國人,也不能構成他們歧視大陸人的罪名。( 當然,黃色空姐歧視大陸人,一點也不出奇。)

      刪除
    6. 也有人說:那個說 "If you cannot speak blanket in English, you cannot have it." 的空姐是日本人。
      無論如何,一架來往香港與大陸的航機上,怎能沒有普通話的廣播。聽說現在國泰已經補鑊,在這條航線上,啟用了三語廣播了。

      刪除
    7. 呢單事件點講都講唔通,唔識英文就乜都冇……都有點匪夷所思,網上有很多版本,那個版本才是正確,現在真的不得而知……

      哈哈,都講得啱,若要分顏色,黃人思想係有偏激,只要反到政府,做出的行徑有幾失常都得……

      刪除
  5. 據報導,其中一名空姐說「If you cannot speak blanket in English, you cannot have it」,其他空姐附和,雖然並非對著當事人說,但她們表現在行為中,這絕對是歧視。以前我出外都會首選國泰,因為始終以香港為基地,無論食物、服務、溝通都比較理想,退休後比較少出門,難以評估。但朋友說這幾年國泰服務已經大不如前,空姐的笑容不再,換上的是硬繃繃的回應,比茶餐廳亞姐還要惡頂。事實上2019年黑暴期間不少國泰員工站在前線反政府搞罷工,國安法下她們被迫收聲,內心實在不甘,更何況要她們去服侍看不起的大陸人,怎能以愉悅心情提供服務?

    回覆刪除
    回覆
    1. 醫護界別和社福界別也有不少看不起別人的害群之馬。

      刪除
    2. 她哋的行徑就正如我講,思想幼稚,更顯得低智,以前聽人講,他們著起件制服就不是完全代表佢自己,仲要對份工,對公司,對客人要負上一種專業精神和責任心,不能以自己思想,偏見來行事,所以呢幾名空服被炒魷都與人無由,尤其是現今世代個個有部手機,個個都係記者,有咩差池,全世界都可以知道,仲要畀大家公審……

      現在個個商家都希望搭上中國大陸之水,反大陸客人,愚蠢至極……

      刪除
    3. 亞發所講的醫護界,社福界都時有發生歧視,無視的情況,本身都想講埋,可惜本網誌篇幅有限,唔想太長氣,便冇講!!佢地呢班不良的從業者,遲早畀人拍到放上網……

      刪除
  6. 呢段短片拍得幾搞笑,正正是今次事件!有時間可以入去睇睇😀
    https://youtu.be/3A2t11y7N44

    回覆刪除
  7. 二零一九真是歷史「試金石」,空服人員、醫護人員之中一些人在「風波」中支持黑暴,黑暴被掃平之後仍有人不忿,不時藉機搞事。這次「歧視」事件被錄了音,證據確鑿,「工會」仍死撐,迫使公司與之「劃清界線」,還要炒人以保公司聲譽。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你講嘅試金石講得對,不過好聽了,有人用照妖鏡來形容,更貼切,所有之前的所謂牛鬼蛇神,統統都現晒形……

      對呀,他們有很多都不服大陸人,如今仲要服侍大陸人,心有不憤和不甘,就整蠱他們,結果連自己整蠱埋……

      自今次事件,才知道呢類工聯會同間航空公司冇咩關係!🤔

      刪除