2024年3月13日 星期三

我手 "打" 我心...

雖然寫博跟一般寫作有不同,但久而久之都比較容易寫出一篇文章來...是真的~~

其實森伯除了喜歡畫東畫西之外,也喜歡寫作,若不喜歡,寫博也不會維持得那麼久...雖然很多人認為脫離校園階段後,寫作會比較少,其實也對的,相信很多人要"鬥"(寫)好一篇中文文章也十分困難,曾經聽人講過,萬一做錯要寫報告就好煩......幸好,自己又唔覺寫文章是如此辛苦...

在日常生活上,當有需要時都要寫些意見信或投訴信,而每次的回覆,都可以令到事情有所改善,已經幫到不少...而最近亦有透過電郵打過一封意見信,收到答覆後,除了自己,其他人亦感到高興...當然不能全是封信的功勞,之前也有人只作口頭反映,沒有太大的幫助,所以大家都旨意這封郵函...

其實,中文雖然是自己的母語,但所識的始終有限,自己察覺若要寫一些情感細膩或使人心動的文筆,還未到位...一向對中文都有歸屬感,有時在寫作時都怕有點詞不達意,所以寫完一篇文,都要多讀幾次,刪刪減減才能確定,不排除遲下想進修中文的修辭法之類...

當然呢個世代已不需用紙張,拿起支筆來寫信...信函多數是打出來!!!!

29 則留言:

  1. 我初初學寫網誌常常充字,現在寫多了!尚好的,因為可以多動動腦筋,圖文記下生活日常,幫助我有精神寄託,又多謝大家來分享,給我動力!

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能都寫了好一大段日子,以前每日一篇,篇幅短些,等如寫日記,到現在一篇文加一兩張相片就比較好寫……
      對,有博友們的支持留言,較有動力繼續寫下去!!
      從stella的網誌都發掘很多好去處,會多加關注!!

      刪除
  2. 其實寫作是一種練習,寫得越多就寫得越好。我讀中學時已經喜歡作文,特別喜歡叙事文及議論文,老師每次會抽出寫得好的一篇向全班朗讀,當朗讀我的作品的時候自己很是開心,也激勵自己更加努力。

    回覆刪除
    回覆
    1. 說的對,寫文章真的要多練習,題材多自己可以寫得更多內容,我由讀書時期喜歡個人散文,小品文之類,文體簡單得來亦夠生活化,所以起個博名為小品文……

      老師在堂上讀自己的文章,我也試過……對,也是一種好好的鼓勵……

      刪除
  3. 我呢個理科腦細個時最怕作文,正如文科腦最怕數理,真係會背脊飈冷汗,係老後對事物歷練多,細心體會去儲蓄材料,牢記多啲形容辭增强描寫力,係超遲緩發育,腦筍終於生埋,才能絲滑寫作。
    數字化正革命性重塑世界,好多實體嘢如錢幣 商店 餐廳 書本 有墨筆 紙張 消費券 漸漸 消失,一部手機可以解決所有問題,像個虛擬秘書或者係得力助手去處理日常事務。所以,森哥只係『打』手,擔當投訴槍手。
    中國數字現代化應用走在世界最前端,遙遙領先,令落在後面嘅美國好焦慮,唯有出陰招去拖後腿啦!
    數字化後去超市買野要注意,噚晚去P超買嘢物品標價$89,過機彈出$133,差成$44好誇張。故事教訓我,買嘢都好考記性,記得帶腦出街,另外,做任何事都穩陣啲要翻 check,不要相信xx永遠是對的。

    回覆刪除
    回覆
    1. 理科頭腦,不擅作文……睇平時一爺的留言又要水蛇春咁長,又唔似唔多寫作……

      話森伯係打手,係個投訴槍手,好型啫……不過都要作少少更正,係意見信唔係投訴信,多些對外的寫作,真的會令文筆進步不少!!

      本身89元的貨,機打出133,後來有冇去追討返呢?!我買完就冇即場check單,返到屋企才檢閱張單有冇出錯,幸好都是出入不大!!

      刪除
    2. 長氣到老人院都唔收,點都好過腦海空白,無野寫。健忘~重複一句講完又講,問完又問。森哥要體諒老人。
      懷疑愈寫愈好?倪生自爆老左無後生仔時豐富創造力,寫唔出好作品,自己封筆。傳言辭王霑叔老左被遺棄,風格老土唔再搵佢填…
      因我只買兩樣野就發覺,即場拖佢去貨架檢証,立刻撕走價目紙,改機造翻錯價畀我,明明係佢錯佢仲面黑黑對我,惡人先告狀好唔啱!唔通係黑店慣犯…我唔驚,仲要常去執死雞。我仲用埋佢買滿$100有$20電子優惠券,同買一送一好抵買黑朱古力,賺盡佢!哈哈!

      刪除
    3. 老人家森伯實知老人家的苦況!都唔需要體諒!!
      正所謂時勢做英雄,人做得幾好都好,可能真的有天要退下來……還懂欣賞的人又有幾多呢?!!輝叔霑叔的歌都算係時勢做英雄的例子,七八十年代,人們生活簡單,冇手機,又未必捨得外出消費,唯電視就是大眾的免費娛樂,所以造成電視劇的興起,連帶輝叔同霑叔作的曲詞都大賣,若然將他們放到現在,情況可能不一樣……
      超市班阿姐,若果煩到佢,真係同你黑口又黑面,你好野,仲同佢哋理論一番……佩服你,自己事先係大前題!!

      刪除
    4. 輝黃都有好多正歌,有實力,唔係靠時勢,因為幾拾年後翻聽都覺得悦耳,証明係好歌啦!呢個年代仲有改篇許多日本靚歌,不過,後來再無聽到旋律優美嘅日本曲?隨着日本經濟失落卅年一起沉沒。
      好似森哥咁面皮薄、怕怕羞羞就唔得。我係學個C9買大魚事先鬧鬼個賣魚佬:次次買$10都切多無切少,今次切多左就唔要,結果,個賣魚佬才乖乖斬$9。
      咁點解超市唔係平左而係貴左呢?
      為何森哥對住我就唔逆來順受,力爭到底,乜我無阿嬸咁惡死咩?事關睇唔到我面色。
      唔好咁講,有一半超市阿姐都好人屎嘅!
      所以,唔使睇人面色和排隊,我喜對住機器操作包括銀行等服務。鬼叫森哥愛揀對人咩!

      刪除
    5. 通常聽得輝黃的歌,都係一班由細聽到大,有回憶的歌迷,而這些歌是一代人的經典,隨著時間過去,欣賞的人不多...
      你講起日本歌,都幾認同,八十年代日本歌真係好流行,連帶一班港歌星都唱到紅一紅,現在動聽的日本歌可能都還有,不過在港很少播又少聽電台,所以覺得沉寂了!!
      我又唔想學到一爺成個C9咁,唔係據理力爭,反而似個潑婦罵街!!你買咩魚?!!一舊舊咁買......聽落,會否個賣魚佬對一爺有好感呢!!!
      超市一向個印象都係貴些,是關你可以揀到最滿意的貨品才買,街市檔揀兩揀都畀檔主媽叉~~~哈哈哈
      唔會啦,如果唔係關乎與性命攸關,好少在街同人爭執!!!
      班超市阿蟬當然唔係個個態度差,但亦唔見得十分好,森諗:唔係就唔會有些港人北上行超市買東西,服務態度都好重要...
      買野少用自動收銀機就幾好(不需排隊),可是森伯每次都買幾多...有乜出錯又要攞張單同班收銀阿姐講...仲煩~~~

      刪除
    6. 森哥仲後生,係我呢啲老嘢才懂『經典』。
      疊米又後生嘅森哥要有好形象,係我呢D阿伯才會奄尖聲悶,為雞碎咁多錢都斤斤計較,我覺得係消費者權益,唔使客氣大膽去到盡。
      買淡水大魚,奀客唔會得檔主歡心。後來我才知魚骹有魚鰾(平花膠)最正,反而買預先切好一份份都好新鮮 ,清蒸後淋滾油加豉油好滑溜。
      邊檔新鮮我知,我摷到箱底揾大大個嘅佢都唔會講咩,有咩做得,有咩唔做得,我係知道嘅。

      刪除
    7. 一爺哥見笑,長者森都唔敢認後生,有很多經典金曲都識哼兩句...

      我覺得有時方便了自己,都唔會太計較爭的雞碎咁多價錢,一爺自己儲錢,自己使錢...都唔需要太過斤斤計較,我哋又唔需要為下一代去費心,自己的錢留來自己用,都叫做自在~~

      而家咩年代,可能魚檔主冧你呢!!!!樣樣計平啲畀你~~我很少吃魚,尤其大魚更加少食,以前有白飯魚,用來蒸飯炒蛋都好正!!!我初時以為你買天價的龍躉,大型深海斑之類,要一舊舊買...

      刪除
    8. 我喜歡明碼實價、均真公平 ,唔似森哥大方不拘小錢。
      我係揸住份購物單速戰速決搞掂,邊似森哥成日諗住去冧人~賣魚仔、豬肉佬、收銀姐…通通都唔放過。講真,我條件唔夠森哥高,從來無朝呢個方向諗。
      想人計平啲可吼檔主清貨時段。
      大魚都鮮甜嫩滑,龍躉肉質結實,大家都好味,後知後覺,專揀有奧米加3油嘅魚喇!營養行先。

      刪除
    9. 只要不是價錢差距很大,我會買的,當然要睇睇是否急需...或者再等佢平再購買~~~
      我都係渣住張購物手寫單速速買,通常想買之前會先睇睇,如冇大變化就下次買...因為森伯財疏身子弱,一次過唔會拎太多東西!!!
      成日諗住去冧人...又係借啲倚去抹黑森伯為人!!!!條件高...哈哈哈,你敢講,我都唔敢認!!!!
      你誤會左,唔係話你去主動冧人,係話人家可能鍾意左一爺都唔定!!!!
      現在深海大魚可能有重金屬,傾倒幅射水後都唔係點食海產東西~~~~~

      刪除
  4. 記得小學時一次鄭老師很開心地宣佈:一位男同學投稿去報章獲得刊登。我心裡就覺得這是報答老師的好事。離開這學校之後,凡是見到報章有徵文比賽,也試試自己的寫作能力。可能不過是當作遊戲,沒有什麼壓力,就輕易地得過幾個獎。
    後來久不久向各間報社投稿各個園地:詩歌、校園花絮、解答讀者問題、議論時事、社論、說佛、通訊等等。剪報集了好幾本。終於在90年代中停止了。後來太久不寫作,偶然就會執筆忘字咯。

    回覆刪除
    回覆
    1. 至於上網寫blog, 我沒有用手寫板,都是先學好打中文字, 才開始的。

      刪除
    2. 很多人最先的寫作回憶,都是由校園生活開始,如果不是學生時候寫作,就很不易在社會上能有機會練習寫作……

      以前的年代好興徵文比賽,當時紙媒盛行,報紙,雜誌很多,後來隨著電子媒介多了,便少了很多呢類比賽,印象中不是太多參予徵文比賽……

      不過寫作都要常常練習,現在大眾都喜歡玩社交媒體,不覺間多了機會寫東西,睇平時秋葉的博客都感到秋葉都很喜歡運用很多詞彙在文章裡……

      刪除
    3. 在千禧年前,香港報章多樣像百花齊放,徵文獎品豐富,對投稿者亦不論親疏,凡採用的稿件都發放稿酬。我往日寫稿不為名利,只屬消閒性質,但看到文字變成鈔票,都有點兒奇妙的感覺。
      報紙文章只宜簡明通達,不需要太多花巧。但作為編輯要定標題,才顯出文學的修養。

      刪除
    4. 到九十年代,徵文也越來越少,若然現在見到徵文比賽這活動,感覺己過時了……

      以往能有個專欄屬於自己,都蠻有滿足感,兼且可以當為兼職都唔錯,不過要很有筆者的個人特色才有市場,才有讀者粉絲……

      寫文章以興趣出發,才有靈感繼續寫,幾時都係在無什麼壓力下的東西,會做得自在一點!!

      刪除
    5. 其實往昔文字上的徵文比賽也不多見,記得無線電視週刊也只辦過一期,小型報章辦過一期,是關於環保議題。《香港商報》在改版後辦過兩次。
      反而有好幾張報紙都有公開園地招稿,但凡不合意的都被丟進藍子裡,稱為「投籃」。
      *
      《香港商報》樂於開放園地,《眾議園》長期接受投稿,我久不久有感而發,就會投稿出去。當時黃煜民未成名時,都喜歡在這裡發表文章;還有布裕民校長,簡律師等,都不定時有發表意見。
      後來我忙於家務,就無暇兼顧了。

      刪除
    6. 以前的徵文比賽真的很普遍,不論報紙或雜誌刊物,就連社區活動,學校活動都有,諗諗下,以前有那麼多徵文活動,文化氛圍其實都唔錯,反觀現今社會反而缺乏,新新新一代都好難寫好一篇文章,加上現在很多家長都重英輕中,親身經歷有人話最緊要有流俐英語,中文唔緊要啦……可以話是不知所謂!!

      聽你講,以前的社會環境都幾好,有志於從事寫作這方面的都有很多渠道,不只說寫作,畫插畫也是……不過時移世易,紙媒業的萎縮,轉到網上,變得個個都是寫作達人……

      刪除
    7. 人多參予寫作始終是一件好事。寫多了,連一些平時少用的偏僻字詞,都可以重新找回。

      刪除
    8. 這是真的,就是因為寫blog寫多了,難免執筆忘字,遇有唔識或不確定文字時,都會在網上辭典找找正確的寫法,從中又學到正字!!!

      刪除
  5. 所以都佩服好多網友,可以寫咁多字嘅文章或回應。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,有時寫寫下自然會越寫越多,都是把自己心想的便打出來……

      刪除
  6. 謝謝分享 ! 我也愛閱讀從而不會執筆忘字 .

    回覆刪除
    回覆
    1. 不用客氣,你都好好,不會執筆忘字,靠自己腦內的辭庫!!!

      刪除
  7. 老牛甚少看小說,知道大俠金庸都拜電視劇所賜。查良鏞除了以筆名寫小說,亦參與許多公職,而且在討論香港回歸時作了許多貢獻,所以港府對查先生評價甚高。

    回覆刪除
    回覆
    1. 以當時,一般大眾的娛樂比較喜歡追小說或聽電台廣播劇,能夠看到電視更是最好的娛樂,剛好金庸的作品,可以出現在這些媒體上...好自然能夠成為一代作家...
      至於金庸的公職,本人認識比較少!!!

      刪除