2020年5月6日 星期三

聽錯書...

森blog最主要都係主打生活日事,統統都係環繞與生活有關的事情或者從一些事中講下睇法感受,若然要將森blog歸類,應該係處境blog,等同處境劇嗰類…

今周相信最惹起大眾輿論都應該係有位所謂老師,自編個歷史情節去教小學生,相信個詳情都唔駛森伯講…其實就咁聽都已經夠晒不可思議啦,眾所周知森老伯雖然係粗人一個兼且目不識丁,但鴉片戰爭都知道係什麼一回事!所以以前常常聽人講,小學生睇多些課外書是有益的,記得小時,屋企人在圖書館借了很多圖書或兒童刊物給我們看,雖然細個大多以睇圖為主,但也會順道看看文字,從中也會識多一點點,反觀,現在無論大朋友或小朋友都少了看些課外書,一向認為香港是文化沙漠,都唔出奇,對日常百科都認識多點,分析或判斷力都會強點…


有次到歷史博物館參觀,當中都有講到鴉片戰爭呢段歷史,塑像人物就是大名鼎鼎的林則徐,經過呢幾日的了解,初時文盲級的森伯以為是虎門燒鴉片,係用火燒鴉片,原來正字係銷(毀)鴉片,將一箱箱的鴉片倒落海...都總算識多個正字同歷史啦~~

33 則留言:

  1. 我初初都以為是係用火燒鴉片,因為讀書少又少讀書囉!

    回覆刪除
    回覆
    1. 都唔係...相信好多人都以為係用火燒毀鴉片,只因燒跟銷係同音字~~

      刪除
  2. 我嘅認知係因為銷鴉片,英國冇生意做,所以開戰。

    回覆刪除
    回覆
    1. 正確!!估唔到王子住了外國多年,都冇忘記這個歷史事件…

      刪除
  3. 海水浸化法的辦法是在海邊挑挖兩池,池底鋪石,
    為防鴉片滲漏,四周釘板,再挖一水溝。
    將鹽水倒入水溝,流入池中。接著把煙土割成四瓣,
    掉入鹽水,泡浸半日,再投入石灰,石灰遇水便沸,煙土溶解。
    各工作人員拿木耙不停在池中搞拌,
    務求煙土完全溶入水中。
    待退潮時,把池水送出大洋,並用清水洗刷池底,不留涓滴。

    回覆刪除
    回覆
    1. 南泥灣,位於陝西延安城東南45公里處,
      1939年2月針對國民政府和侵華日軍的封鎖,
      毛澤東提出了「自己動手,豐衣足食」的口號,
      動員根據地軍民開展大生產運動。
      1941年3月,八路軍120師三五九旅在王震率領下,
      在南泥灣進行軍墾,以滿足根據地的物資供給。

      刪除
    2. 多謝大夫補充上段的資料,又當額外知多點點他們其後怎樣處理水中的鴉片……

      大夫除了看中醫藥理書之外,歷史書都有興趣!!

      刪除
  4. 我記得電視同書本插畫都係用火燒喎!所以,老師都唔好亂寫歷史,會誤導人幾拾年架!

    回覆刪除
    回覆
    1. 有冇睇過幅插圖就唔記得!!但若果冇記錯係用火燒毀晒啲鴉片,當時可能有好多箱鴉片呢!!用火燒要等佢十日八日,掉落海銷毀快手快腳,合乎經濟原則......

      刪除
    2. 歷史科唔考呢啲咪冇深入了解。 如果寫毀滅就唔會誤會,寫課本要心思細密。

      做事有時只要粗略大慨知道,有時必要細緻深入研究。

      刪除
    3. 話明歷史科,當然有很多歷史實況是現代人不清楚,只是靠一些文書記錄,又或者靠一些口述記錄,分分鐘連編寫教科書的人也未必確定…

      唔知咩事對一爺係可粗略知道,又有咩事係必要深入研究咁呢!!!!XXD

      刪除
    4. 新聞粗粗地睇標題,而森哥就 務必深入研究,怕寫錯嘢得失咗森哥。

      刪除
    5. 完全唔覺你對森伯有咩深入研究,年中都不知寫錯幾多嘢得罪森伯,唔係都唔會話激到森伯嘔雪~~~~~~~~

      刪除
    6. 有不足才要深入囉!我有自知之明。

      咁証明我唔係擦鞋仔淨係拍森哥馬屁。正常溝通會出現咁情況,係有意架,見到森哥咁大年紀都紮紮跳好活躍咁健康,我就好開心。

      哈哈!最近我首次捐血,想喺未過世前要做嘅一件事,原來,我啲血都好健康,冇特別注意食咩嘢保血都夠鐵質,估唔到我啲飲食營養都足夠。

      刪除
    7. 嚟森Blog留言邊駛咁認真,唔需要深入研究,你當森伯來茲威爾外星人咩?!...

      講真森伯幾廿歲人都唔多跳得起喇,無咩都唔敢紮紮跳,除非畀一爺兄激到彈起十呎高啫~~

      對於你哋啲血氣方剛的後生仔來講,體能OK的話捐血救人都好,其實平常均衡飲食,都冇咩營養缺乏…

      刪除
    8. 森哥想扮外星人攤喺床上畀我(冇得深入)作表面研究咁好玩,唔講我都諗唔到咁創新。

      年老森哥身體機能幾時都咁青春,keep得好fit。

      有一排我坐低起身見頭暈,可能我掛住食鈣忽略咗鐵,原來要分開一餐食鐵、一餐食鈣才吸收到架。以前我只知唔太健康嘅血淋淋內臟才有高鐵,蜆肉比佢仲高好多。植物性鐵質要維C才可提吸收率,但都比動物性鐵質低。唔睇真啲係會忽視咗。

      刪除
    9. 一爺兄的邏輯思維幾特別,一般講起研究會諗起試管,顯微鏡之類,你反而會諗起攤喺床上,睇嚟你平時張床都幾多用途...

      年老森伯都唔敢話自己青春,老就老喇,我直情接受到!!:P

      你有一排坐低起身見頭暈,係咪喺床上有太多研究呀?!搞到個人虛虛哋...XXXXD
      你都有鑽研飲食同營養,平時我冇刻意偏重哪方面的營養,總之食物多元化就OK,所以不想食全素,始終可能會缺乏某些營養素...

      刪除
    10. 唔上床,咁擺森哥上枱啦!😁

      真可愛青春,森伯真係好可愛。👌

      調整完飲食冇咗暈陀陀,証明唔夠鐵,又學識多樣。多謝森哥分享你體虛因太多床上運動嘅經驗。XXXD

      森哥係唔使點讀書就考取高分數,我出盡力都係合格,同人唔同命,我會繼續不斷研究營養為夢想嘅健康身體而奮鬥。

      我都覺得全素對人類唔係最健康嘅飲食方式,雖然森哥做牛做馬,始終,全素只啱真正牛馬。

      刪除
    11. 仲好講,你幾時都擺森伯上檯架啦...好多謝一爺讚森伯好可愛,唔可愛一面你唔知啫~~~~

      又係你講攤在床上研究,而家咁快轉口變左床上運動,再講,分分鐘鐘一爺爆埋自己的床上秘密出嚟...等聽!!!

      合格都已經好好,起碼冇白費讀書的心機精神,看營養方面我好隨意,當作一項養生興趣,發現一樣食材適合自己都會開心架~~~

      我都認為全素是否百分百適合,又未必,不過素食對我現在都係佔大比數...

      刪除
    12. Twitter 上比我更精彩、更多元化嘅免費無病毒片啦!我啲床上摘記會沒趣味,除非森哥對我有…………。

      暈陀陀說明營養同身體息息相關,有時,缺乏某啲營養素要到好嚴重地步才有病徵,好似骨質疏鬆症, 要防範於未然,就要吸取正確嘅營養知識,從而建立一套適合自己嘅健康餐單。

      刪除
    13. 恕森伯冇玩Twitter,facebook都好少,都話自從所謂社會運動後,大多數上YT聽人講時事,起碼知道多啲身邊發生咩事~~

      想玩填充題?!......森伯對你有......要求架!!繼續努力發掘多啲養生法,森伯要聽最爆嗰啲…例如食咗咩會後生十幾廿年之類~~XXXD講到健康,除咗你知道要多食什麼,仲肯唔肯去實行呢?...呢樣先最緊要!!!

      刪除
  5. 博物館開返又可以去逛逛涼冷氣😆

    回覆刪除
    回覆
    1. 而家冇去,只係好耐前的舊相,配合BLOG題...

      刪除
  6. 以前我都以為係"燒",心中總是懷疑燒嘅時候咪即係啲工作人員被迫吸毒?後來上網查找才知道係"銷"。其實誤會、不理解並沒有甚麼大不了,只有蓄意歪曲歷史,欺騙學生的人才是最無恥!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我諗十居其九的人都以為係燒鴉片,都應該唔會諗這個銷字…..真是文字上的誤會,可能當時鴉片的數量很大,唔會用火燒,費時燒燒吓當中的工作人員上晒癮啦~~哈哈

      相信這單新聞,引起大家關注,都係你所講的原因……蓄意歪曲歷史,欺騙學生!!

      刪除
  7. 森兄真是太過謙虛了,又說自己是目不識丁 ! 能夠闡明銷鴉片的情況,推翻欺瞞事實,還原當年鴉片戰爭的歷史真相,這是每一個中華兒女所樂意看到的。
    唯一的例外,就是那些收受了利益,或甘心做洋奴的假洋鬼子,都不想看到中国繁榮穩定起來。

    回覆刪除
    回覆
    1. 都唔係謙虛,很多東西都唔識,生活就是不斷學習中,其實平時都很少聽歷史事蹟,也很少睇歷史書之類,不過這個事件都仲有少少殘餘記憶,可能都會有些東西是遺留的…

      現在的人真的是人心難測,可能跟你想像中有很大的出入…..

      刪除
    2. 以前聽一位新聞界前輩說:燒鴉片是沒有作用的。將一些鴉片煙膏燒溶之後,仍然是可吸用的物品,仍然可以用來販賣。
      林則徐是命令人將石灰倒入鴉片中銷毀,則全部鴉片作廢。詳情可上網查閱。

      刪除
    3. 對於現今都市人,相信很少機會見過鴉片是什麼性質,原來燒完的鴉片都仍然可以圖利,又認識多點點~~以前睇歷史很少會考究當中的細節,不過可以借著今次的事件,可以重溫番事蹟的由來,都是件好事~~
      謝謝秋葉補充這些資料……

      刪除
    4. 森少客氣。如果想知多一點點,可以往以下網址細閱,定然有更多的收穫。

      《看中國》 VISION TIMES 《林則徐虎門銷煙為什麼不用火燒毀鴉片》 並有歷史圖片
      https://www.secretchina.com/news/b5/2018/12/09/878652.html

      刪除
    5. 睇森BLOG,學歷史...
      謝謝秋葉提供,有關的資料補充~~~

      刪除
  8. 宜家既老師,腦都入左水,連歷史都可以改,點教育下一代!可怕!可悲!

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝到訪...
      其實自己距離以前讀書時代真係好耐了,感觀現在的老師,校長好似變晒質~~~~

      刪除