2021年12月8日 星期三

講乜"話"?!!...

相信現今身處的地方,都會以兩文三語為基本,上一代的人懂得一種外語已經很吃香,冇錯,的確以前的港人都會當普通話係外語,但時至今日香港回歸祖國的日子都已有多年,普通話自然都成為香港的基本語~~

基本上森伯最流利當然係廣東話,母語關係,至於英語、普通話要講的機會唔多,所以都好一般啦!!發覺公司最為看重的,都係英語,其次係普通話,廣東話更次要...有時都好怕廣東話被邊緣化,不過現在始終都係大勢所趨,很多公司也是一樣...

其實我覺得港人都幾著數,著數在兩邊語言都可以涉獵到,基本上殖民時代會著重英語,到現在反而看重國語,現在一打開新聞,都係兩個大國對峙,相信日後呢兩種語言都是大眾必學的大熱,早學就早撈到油水吧!!!!

都順便問問大家有識之士,國語跟普通話有什麼分別,以前聽人講國語係指台灣的語言,而普通話係指中國的語言......這講法又不知對嗎??

28 則留言:

  1. 學好口語一定要有機會用到,多聽、多講、多交流。面皮夠厚、唔怕衰,錯咗糾正,再錯再糾正,錯多幾次就講啱啦!抱著我係唔悉,講錯係應份嘅強大心態,唔驚輸。

    因為公司主要市場係美國,又喺內地設廠,咁我咪可以練到普通話同英語,依家可以溝通到啦!

    大陸同事想學,我咪定 English day,喺公司範圍講其他話罰錢,累積做年終娛樂基金,最初真係靜蠅蠅。

    因為中國地方好大,喺我學普通話時都碰到一個實際問題,我試過同一個字問幾個國內同事嘅發音,畀我發現幾個都有差異,原來,來自五湖四海嘅同事都會帶有鄉音,我咪話可能我講梗係最正宗,你哋都係錯嘅,以後唔好亂咁指正我。哈哈!

    回覆刪除
    回覆
    1. 講得冇錯,要學好外語,真係要臉皮夠厚要多聽多講,講錯又吸收多些經驗,下次留意吓才有改進~~~

      咁一爺兄都幾好野,兩文三語都隨口talk得...你公司定一日係"雞腸日",咁都好!!!迫住大家練習一下英文,但又是否每個員工都會參予,有啲都費事睬你喎!!如果要接個客電話,唔通又講英文?!!好難做到~~~

      普通話是全國通用,音都不會差太過遠,我又冇發覺呢個問題~~~森伯正所謂做到老就學到老,現在都會學下外語,相信等到不久後退休就乜語都唔學~~哈哈

      刪除
    2. 外語環境同揾食強迫兩個因素,有心就森哥都得。繁、簡體字唔可以用寫來溝通,唯有迫住講,一係佢學廣東話,一係我學普通話,識多樣對我有益,我揀咗後者,讚自己好學。

      我講個概念,細則慢慢訂立。唔好呻無機會學,要自己爭取、制造。兩個人成組都得,面皮厚唔驚其他同事指指點點。森哥都聽過最佳學外語係揾個情人啦!一個就足夠,因為森哥會加倍用心學好外語才溝到。

      平時,我都上網睇外語視頻吸收資訊,外語退休都在用。當我遇上問題要上網搜尋答案,有時都會睇吓唔同地區講法有冇差異。

      刪除
    3. 人老了,學野都遲鈍些...所以要不停去學習,並不是一學就曉...出來做事就要好學不斷才可以令自己增值~~~~

      你咁講,一爺會有很多個情人...一個搵來學英語、一個搵來學法文、一個又搵來學國語......聯合國咁款!!!!!

      其實現在都好好多,可以靠網上學習,比著以前要買些外語書送錄音帶,一味重覆又重覆咁聽,才學到多點點,但現在上網就學多了唔同的講法...

      一爺又好野喎,有咩問題要跨境跨國去問......暫時我都係不斷在學習,學海無涯嘛!!!!

      刪除
    4. 食NMN提升體內NAD+水平,令細胞回復青春活力,返老還童,咁咪唔怕老咗變遲鈍,學嘢好醒目。

      份工已經有個好好嘅學習環境,使鬼靠情人咩!森哥有需要。桃花旺自然多情人,唔旺嘅只好坐冷板凳,緣份在天。

      網上最正係有埋讀音,以前係查啞老師去拼音,問個啞嘅學發音,想準都幾難啦!

      我想知嘅健康營養、中美大戰時事、三級嘢啦……!維持 Balanced Life

      刪除
    5. 森伯邊似一爺兄食乜都無所謂,我唔敢亂咁食野~~有時要老都撳唔住,唯有順其自然啦!!!!

      一爺咁講唔怪得咁多情人......

      學拼音其實有用,不過小時學英文,唔會教拼音,都係靠死記死背個英文讀音,仲記得要背讀音,將個中文讀音寫在英文字附近,例如:life就會寫"拉符"...到現在都有用,相信比較易記~~~~~~~

      三級野都有得問?!!...我仲以為你問到四級野個level~~~~~XXXD

      刪除
    6. 佢係科研成果,有臨床數據支持。

      我人緣好,森哥都係我情人。愛情千百種,我哋網友情深。

      中一遇到個好好嘅英文老師有教拼音,我哋叫佢大粒墨,可惜半途移民,接手嘅公式化只照課本教,冇繼續教拼音。

      為咗森哥我特別降咗一級,仲估森哥會避開略過,一定係食錯藥胡言亂語。

      刪除
    7. 可能森伯見識淺薄,暫時都未有聽過...據講在日常生活中少量的肉+多些素菜,就會冇咁易老,最緊要唔可以吸收太多無謂糖,糖對老化都有幾大影響~~

      咁我又冇一爺咁濫,乜都稱為情人...大家在網上傾下偈,好笑開心就得嘞!!!!

      肯教拼音的英文老師幾好,記得上一輩的人話學校學英文會教拼音,但後來冇...靠記!!

      咁真係好多謝你為森伯降左一級!!避開略過?!!...話就話駛乜避來避去咁小家!!!!

      刪除
    8. NAD+ 食物 包括 牛油果 全穀麵包 雞蛋 三文魚 菇類 碗豆 泡菜 西蘭花 火雞 雞肉 糙米 牛奶 鱈魚 蘆筍 德國酸菜 椰菜。不過,食 1 kg 只得 1mg,要劑量高達 250mg 才有效果。

      為咗符合森哥所講,我只能修改情人嘅定義才能滿足森哥x幻想。

      唔係森哥小家,而係公開談論性尺度嘅門檻有幾闊,私談可以好闊。

      刪除
    9. 你所列出的食物,森伯都有食到好幾樣~~咁一爺咪樣貌保持十八廿二...惹人羡慕又妒忌!!!

      你果D定義,隨時嚇C森伯伯呀~~你講番正常說話就OK!!!

      你唔講都估到你對性方面一定有大把問題,而且尺度都幾大膽下,應該私談私聯很適合你!!!!!哈哈

      刪除
  2. 小時候看見國語的拼音已經頭癢,加上當年沒有國語堂上,所以不會國語了!

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,諗諗吓殖民時期普通的學校真係唔會有一科堂係學普通話...如果有記拼音就會學識標準音~~

      刪除
  3. 普通話呢個term應該係中國大陸用。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我諗係嘞,因為好耐之前都聽有人講過~~

      刪除
  4. 當初國民政府(而家躲在台灣)定名為「國語」,意思是中國語言。共產黨接掌政權後,覺得中國民族眾多,各族人民有其不同語言,都是他們各自的不同文化,值得尊重,所以定名為「普通話」,意思是中國各族人民的普及通用語言,列作官方語言,但各族人民仍有使用自己方言的權利,也得到尊重。以前大陸封閉,我們同大陸很少交流,比較少聽到「普通話」這個叫法,因而習慣了用「國語」這個名稱。
    但如果要比較台灣人講的「國語」同大陸人標準的「普通話」,兩者還是有些少分別的,「普通話」的捲舌音較重,台灣人講的「國語」比較"白",香港人比較易聽得明。
    順便一提,在東南亞一帶例如新加坡、馬來亞等稱之為「華語」。

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝peace兄咁詳細解釋,又知多點點...國語聽起來代表國家的語言,個名好似比較有威信,而普通話個名聽起來又比較平實些......其實中國大陸民族多,而且每個地方都有方言,所以想語言統一都唔易,起碼有種國家的官方語言~~

      係呀,自己感覺上台灣人講的國語比清晰,聽起來夠響好聽些,而國內的普通話捲舌音好重,如果對方講得比較快,都未必聽得很清楚~~

      「華語」多數都係一些海外的華僑稱,好似乜乜華語電視台,華語電視劇等等...
      現在有工作環境的訓練,希望趁機學多點點!!!

      刪除
  5. 在民國時期,以《國語注音符號》為基礎來學習國語,作為全國交流的語言。這種拼音方法延續到台灣。我參考了以下的表列,原則上國語和普通話同出一轍。

    ㄅ; b ㄆ; p ㄇ; m ㄈ; f ㄉ; d ㄊ; t ㄋ; n ㄌ; l ㄍ; g ㄎ; k ㄏ; h (ㄓ zh, ㄔch,ㄕsh;)。ㄐㄑㄒ;ㄗㄘㄙ;ㄖ。

    到了中共當政,請得“周有光”先生與瞿秋白、趙元任三人研究了三年,以拉丁文作基礎 (也便利外國人來學習),制訂了一套《漢語拼音方案》在1958年初推出“普通話”,作為全國的共通語言。
    現在全國有七成人,以普通話作為主要溝通交流的語言。

    回覆刪除
  6. 任何人都可以在日常或者聲道上學到國語(普通話),但如有錯誤是不容易發覺的。所以可能把「水餃」變成「睡覺」;「問你」變成「吻你」。這個錯誤真是非同小可。

    國語說的“帆船”,“帆”字是讀第二聲,普通話把“帆”字定位在第一聲,和“翻船”同音。 作為一個《普通話》教師,必須經過國家語委試的考核認可。

    回覆刪除
    回覆
    1. 普通話:“帆船”與“翻船”同音= fānchuán,帆和翻字都唸第1聲。
      國語:“帆船”的“帆”字是唸第2聲。

      刪除
    2. 謝謝秋葉資料補充,都知台灣的國語跟普通話是同出一轍,但可能長期的生活文化不同,字音腔口都有些少差別...

      相信對很多剛學普通話的港人來講,都是靠死背個讀音,很少講究拼音,而且講開廣東話,以為讀咩少少就係普通話,其實都漏了很多細節,我學普通話最大問題是詞彙的問題,例如常講的"出年",普通話就要講"明年","的士",就要講"計程車",當然現在的士很多國語人都知係乜...所以詞彙要多加留意~~~~

      係呀!讀錯音都幾大劑,「問你」變「吻你」...就大件事,不過對方知你唔係太識普通話,他們都明白...但讀正音幾時都是重要的!!!!

      刪除
    3. 作者已經移除這則留言。

      刪除
    4. 記得你之前有講過教授什麼學習班的普通話,能做得導師的相信都有真材實料...對呀,台灣人仍有很多講閩南語,方言本土語等,語音聲調相信都一定有分別~~

      台灣女子說的國語很嬌嗲,相信現在都是,有時看台灣的電視節目,一聽她們的音調語氣,都知是台灣製作,至於國內年輕一輩他們的普通話多數有捲舌音,好明顯...

      香港人說的普通話,就平鋪直述,音調比較平實...不過大致上國語人聽得明就算~~

      所以學語言並不是一朝一夕的事,要多聽多練講,和多留意詞彙,這樣才能學得好,不要以為普通話跟廣東話差少少音就可以,所以我都是不斷學習和練習~~

      謝謝秋葉的提醒,若有機會返國內,都必定之前要加倍練習才是!!!“粵普對照”呢樣幾適合森伯去參考~~~

      刪除
    5. 有句俗語:「天不怕地不怕,最怕香港人講普通話」,咁多年,香港人講普通話毫無寸進,都唔知點解?早幾年澳門個吹水晏同今日香港個貨真平,D普通話越聽越驚,驚佢地講講下突然間口啞咗。

      刪除
    6. 謝謝KM先生來參予談論這個問題。我們在電視上久不久都會聽到一些知名人物 以普通話來發表報告,聽得到他/她們真是很努力地學習,才派得上用場。
      當時真是一面聽,一面替他們緊張的 ! 希望需要學習的人,都找到好老師,好好的努力努力吧。

      刪除
    7. 作者已經移除這則留言。

      刪除
    8. KM :
      哈哈,港人的普通話真係越聽越驚咩!如果要講好一樣語言,真要一個好的學習環境,港人唔需要講就唔會學,當有些人需要講,就用速成班,講求快速,想講得真正好都幾難……

      刪除
    9. 秋葉 :
      聽你這樣說,秋葉真係不能看少,在港人來講,普通話算係一種易學難精的語言,看來簡單,但很多細節都要留意,有時都怕會疏於練習便忘記,所以都要多聽多講才行……

      既然你有普通話的專長,為什麼要推辭工作呢?!真的不利用自己的專業來繼續謀生嗎?!不是浪費了嗎?!

      刪除
    10. 作者已經移除這則留言。

      刪除