2020年1月23日 星期四

過年記趣…

既然過年將至,本來想好似一些舖頭準備收爐,但忙裡偷閒又可以寫番篇blog,寫些過年話題就合時宜啦!!!

講講現在過年前夕,相信對很多人都比較忙碌,我諗以前的人會對過農曆年比較重視,有很多舊有的習俗都會謹守,臨近過年一定要買新衫新鞋新底底...現在的人買新東西隨時都可以,唔會等到新年才買,所以以前的人會準備些錢去過年,過年關好重要架嘛!!買乜買物添置新東西都要錢架!!!相信現代人都冇邊個會在意了,覺得又同平時差唔多,只不過多些氣氛而已...

唔知大家blog友過年前夕有冇咩舊有習俗守呢?!有一樣我最記得就是在年卅晚要洗碌柚水,寓意將舊年的穢氣濁氣洗淨迎接新一年,還記得阿媽會煲定一煲碌柚葉水,到沖涼時拔一杓碌柚水,到差唔多沖完的時候,用來淋身,以前的冬天特凍,淋一杓的冷柚碌水簡直肉體的一種磨練...
所以諗到碌柚水都同個凍字扯上關係~~時代唔同,要洗碌柚水都方便很多,一大支有排用,又唔知呢類沖洗法靈唔靈呀!!!

森伯又冇買,反而覺得用真碌柚葉水仲有一種天然的柚香味,都幾醒神,醒醒神神迎接大年初一咪仲好!!!!

16 則留言:

  1. 回覆
    1. 我冇買冇睇到成份標籤,我估佢有柚的提取物卦……

      刪除
  2. 自從沒有跟父母同住,除夕夜已沒有用碌柚水沖涼了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢類傳統習俗,上一輩人會這樣做,到新一代人嫌麻煩通常都係可免則免~~

      刪除
  3. 我住徙置區係去公共浴室用桶冲凉,加少許柚葉水落桶內熱水,唔凍嘅茶浴。避開人潮會喺中午4點冲凉,可快啲著新睡衣/運動套裝。初一早上換套新衫靚靚見人𢭃利是。

    年卅晚阿媽又會蒸蛋糕、年糕同蘿蔔糕同其它祭品 搭正十二點拜祖先。年糕面插幾粒紅棗。

    年卅晚阿爸會開大鑊油炸好多嘢如角仔、蝦片、咕嚕肉、煮齋嘅粉絲和腐竹,熟油留番黎日後煮餸。

    初一中午食齋,晚黑才食開年飯。人多要分兩圍台食,阿爸一個人煮咁多餸真厲害。過年好多嘢做。

    過年街市唔開,會買2隻活雞自用,食時由阿媽做劊子手操刀,有雞紅食。試過有雞生蛋,咪食到最新鮮雞蛋。

    我陪父母去買年貨, 要幫手拎囉!唔好睇少我小學雞,幼稚園、小學要日日撐8層嘅天台學校。屋企個大油桶水缸由我和對上一級個阿哥兩人負責,見冇水就要去公共水喉房擔水,手力、腳力、周身都咁有力。

    接細路財神。

    回覆刪除
    回覆
    1. 每逢過時過節,有一爺兄的留言講回憶,特別覺得好睇…細心睇過,總係覺得以前或者上一代的人,過年有氣氛很多,最少起碼到現在我們仍有些回憶記趣與人講下分享下,相比現在的小朋友,日後大了,過時節都冇咩可以講,頂多都係聽下賀年歌,去出面買糕返來吃, 再遲下就更加唔似過年……

      你現在大了,在過年期間有冇幫家人煮些賀年食品,餸菜孝敬返家人呢??睇完篇野,就覺得要感謝父母輩過去所做過的,到今時今日才有一個回憶~~~諗諗下以前的人雖然新年忙忙碌碌,但係開心勝於一切,時至今日森媽仍然會整好多糕畀我哋親戚食,相信到下一代人,買糕回來的多…不是太多人會自己整,或者識整,以前的人自己唔整就冇得食,變相什麼都會去學做,而家周街都可以買到, 甚方便~~

      記得以前總會把檯放賀年食品,檯上什麼都有,包括煎堆,碌柚,糕點等
      等,過年期間張檯列為重地,檯面唔可以放利器,包括刀具叉具等…中國人的社會,就一定有啲禁忌架啦~~

      係呢!!!點解你細時過年要著運動套裝?!!

      刪除
    2. 唔買睡衣,運動裝就係睡衣,平時落街買嘢著住運動衫好過睡衣啦!

      祝 森哥 新春如意 身壯力健 財源滾滾來 好快揾到另一半 百子千孫。

      刪除
    3. 保証雙親食足一世,照顧一世唔入老人院,陪伴一世。唔可以 承諾三生三世,下一世要等投胎後至算啦!

      刪除
    4. 相信一爺兄細個,著住件新的運動套裝,醒醒目目,得得意意去拜年,實得到大人長輩們歡心,利是都大封啲……

      身壯力健,百子千孫……好似同老人家賀壽咁款…哈哈

      我都祝一爺鼠年行好運,事事如意…

      你都好孝順喎,多些陪伴老人家,呢樣才是他們最想要的…

      刪除
    5. 約係我嘅中學時期家庭經濟狀況好啲,又興著運動服當睡衣,大量生產又平啲,要個滿青春痘青少年扮得得意意有難度喎!😁

      森哥哥唔係1月份生日咩! 咁預祝啦!新年流流祝福語講多啲。

      謝謝!我滿足現狀,覺得生活尚算順利。

      年輕時係讀好書、打好工、賺多錢,中年後思考人生意義,立定決心要做一件偉大嘅事情,令我今生無悔,都為我自己咁嘅行動而驕傲,剛好兩老係時候需要多多貼身照顧。咁森哥現階段嘅生人最大意義係咩呢?

      刪除
    6. 著住運動套裝訓覺會舒服咩?!!……記得我有一段時間都好興著運動服,當便服著!!!有暗瘡可能仲得意呢!!!

      想查探森伯的生日,做咩?!!想送份大禮畀森伯!!!!咁好!!!!多謝先~~~XXXXD

      現在的人好少滿足現況,尤其是都市人~~~

      森伯反而想知一爺兄的偉大事情,最後有冇實現到呢!!森伯人到老年,只係想養好身子,免得老來高乜高物,你話咁有冇意義呢!!!

      刪除
    7. 好好瞓架!森哥未試過去宿營/露營咁瞓,唔通係……祼睡?

      我享受做鄉下人易滿足,早食早睡早起。

      2個長時間使命已經達成了。

      減低患病機率無論任何年紀都係有重大意義。

      刪除
    8. 去露營求其啦,鬆身衫褲比較舒服,呢個時候裸睡好易冷親,尤其家陣非常時期……

      使命已達到……咁咪幾好,向下個目標進發!!

      刪除
  4. 很多習俗我已不依了,但在年卅晚要洗碌柚水,一定要!
    森源收爐前,先祝賀新年快樂!明年再會!

    回覆刪除
    回覆
    1. 當然喇,很多舊有的習俗,現代人都不依了…我現在都沒有洗碌柚水~~~~
      我都祝Stella明年事事得意快樂,旅遊學習都事事稱心~~

      刪除
  5. 通常年三十晚,屋企係用碌柚葉煲水沖涼,所以唔會買上面的沖涼液。

    回覆刪除