2018年2月1日 星期四

要寫好一封信…唔易~~

時下新世代,究竟仲有冇人會拎起支筆,真真正正去寫封信給人呢?甚至聽過有人講要寫信…寫報告…咪搞我!森諗:乜要寫封信真係咁難為咩?!

最近森伯都要為某些事情寫封信,與工作有關…現在用電腦打就方便得多,有錯就即改,內容用了些時間就鬥好…反而最難就係要寫一些所謂敬辭、稱謂語、啟封詞…好怕寫錯,分分鐘森伯有幾多墨水都畀人睇出…

寫信時稱對方的敬辭:

通常要寫呢類信係好正規,但現今香港地又有幾多人真正理會呢?當然最快捷的方法一定是在網上查閱,唔查由自可…一查就發覺自己好多可能用錯…
就算我們以為寫中文信好易,原來要寫封似樣的中文信都係一門學問…

 唔同對象場合有唔同寫法,我諗唔係咁多人識寫…

平時我只識寫敬啟,收啟,台啟…原來唔係人人都可以咁寫,有分別…唔睇唔知~~

當然喇!現代社會都唔會咬文嚼字,最後唯有用較常用的詞彙就算…

28 則留言:

  1. 看森兄台網誌果然又長知識了.....謝賜教!!^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔駛客氣, 我都係趁這次要寫封比較正式信, 先知道咁多~~

      刪除
  2. 好真係吾識寫,多謝森伯﹗

    回覆刪除
    回覆
    1. 甭客氣, 對於現在人,又未必需要寫一封好正規的信...

      刪除
  3. 以前我的姐姐讀書時有本叫「尺讀」,是教學生寫信,但到我讀小學已經沒有此科目了!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我咪比你大,我記得我都讀過尺牘有兩三年啩?

      刪除
    2. stella:尺讀聽過,不過唔知係教乜...哦~原來教學生寫信,或者以前的教育重視學生寫信...不過隨著社會改變,寫信函冇咁重視...

      恕兄:我諗唔多唔少, 恕兄的文筆應該是由小鍛練出來...

      刪除
  4. 乜你小學冇讀過『尺牘』呢一科架!快啲去圖書館摷番本黎學一招半式去行走江湖啦!

    我係讀過,不過,係一次機會都未遇到,真係忘記得一乾二淨。

    計落條數,我係你嘅長輩,雖然唔啱聽,我都要叫你呢啲後後輩一聲「森仔」喇!哈哈! 笑C我。

    回覆刪除
    回覆
    1. 森伯雖然年紀唔細,但尺讀真係唔知係教乜...我初時以為似現今通識科,乜都教下...其實對於一個小學生來講,好少會寫到一封咁正規的信,所有知識都畀返老師啦~~

      森伯未讀過但唔等於年紀細喎...

      刪除
  5. 依家因工要時不時寫中文商業書信。真係考起我.

    回覆刪除
    回覆
    1. 你集合中西文化,中文書信實會搵你寫啦...若然識寫呢種正規信,仲可以大番鬼佬添...

      刪除
  6. 依家寫信真係好簡單,簡單到只要表達了重點就好。
    通常開頭會寫「親愛的或尊貴的」(甚麼人都啱用,除了仇人與別人的配偶),然後就寫「你好!」,到結尾語那就更易,「再見或祝安」就得……
    森兄,因為我怕寫得複雜收信人未必識睇,而我又怕寫錯給人說笑,都係愈少愈好!

    回覆刪除
    回覆
    1. 很同意,盡量簡化,寫少啲就少機會出錯了^^

      刪除
    2. 恕兄:
      此言正是我篇網誌的結尾,到最後我都係用番慣常式的現代文體就算!真係架,到時寫到唔鹹唔淡仲畀人說笑啦~~
      有時唔知寫得好定唔好,就捨難取易,起碼唔會寫錯嘛...不過呢類正規的中文信,重溫一下又會識多少少...
      尤其而家電子世代,打幾句說出重點就可以了...


      gael 兄:我都係咁講,務求冇錯,寫得簡單少少就算...對文筆唔錯的gael 兄來講,應該冇呢啲顧慮......

      刪除
  7. 讀過『尺牘』, 但苦無實習機會! 相信現今新世代都不派用場, 你識寫, 人地未必識睇識答. 寫信, 最好都係用英語, 因稱在呼格式上, 較簡單易用, 也現代化!

    回覆刪除
    回覆
    1. 原來尺牘呢科咁經典,好多Blog友都認識...有機會真係要上網睇睇點教寫信~~~其實細個讀書有些科目在生活都苦無應用的機會啦~~

      太過正規的中文信現今都可能冇乜人寫,取而代之用電郵,whatsapp...呢類商業溝通都盡量簡化~~~

      刪除
  8. 溝通,我覺得最重要是達意,書信有些稱謂,現在也不是人人懂得,所以易簡不易多!

    回覆刪除
    回覆
    1. 現代人樣樣都講簡單直接,都未必會太在意稱謂,敬詞等咁多繁複的寫法,可能到下一代都已經唔會咁寫信…

      刪除
    2. 作者已經移除這則留言。

      刪除
    3. 現代人都冇咩所謂,尤其要真正寫信機會又唔多,而且太正規人咃睇落仲怪怪…

      刪除
    4. 森伯都要為某些事寫封情信
      太正規人咃睇落仲怪怪…

      刪除
    5. 這信是為工作而寫,並非情信~其實這個世代太過正規的書信,好多人睇完都覺得格格不入啦…

      刪除
  9. 以前九龍有好幾間國貨公司,以前爸爸有帶過我去買用品。自此我久不久都喜歡走去逛逛工藝品部。在那裡我買過幾幅畫,有兩幅還掛在牆上。也有買過牛骨製作的工藝品。
    可惜現在國貨公司執吓一間,執執吓又少一間。

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝秋葉的支持喇!!! 既然同一留言, 我在前篇覆你吧!!!

      刪除
  10. 祝福2Ѽ18天天都過得歡樂精彩♥
    齊齊❥*¨❣時刻❤開心萬事得。゚♡
    ╔══╗────╔╗╔═╦╦╗─╔╗╔╗✨
    ║╔═╬═╦═╦╝║║║║╠╬═╣╚╣╚╗
    ║╚╗║╬║╬║╬║║║║║║╬║║║╔╣
    ╚══╩═╩═╩═╝╚╩═╩╬╗╠╩╩═╝
    ──────────────╚═╝🌟・゚⊹
    好友♦・゚🌜甜夢安睡囉🌛💤

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝神鳳到訪~~祝新年快樂,夜夜甜睡...

      刪除
    2. ♦*。。☾好友🌜晚安☁・。。゚๑🌛
         ╭───────╮✬
         │瞓覺豬呢💤│
         ╰───────╯
      ╭───────╮☆
      │甜夢安睡💤│
      ╰───────╯★
        O🌟
         o❉♬
       .∧_∧・。。゚✨♫♩
       ( ・ω・ )*♪
       |⊃/(___◇۩۞۩ഐ
      /└-(____/✾•ೋგஜ⊹
      🌼🌻眨吓眼時間過得好快🌸╠╣aΡpy週三🌷
      忙完大掃除🐾行街買年貨買農曆新年餸菜🌺
      🐩祝福大家2Ѽ18天天都過得🐕開心萬事得🐶

      刪除